nyponbuske

Alla inlägg under september 2012

Av L M - 28 september 2012 06:07

 


Då var det fredag o hela veckan har rusat iväg igen...

Vi hade det riktigt mysig i badhuset.vi badade ca 3 timmar, sen åt vi på corner ochh gick på stan o schoppade lite :)

ungdomen var helt klart nöjd när hon på kvällen även fick en ben&jerrys... tyvär började hon må illa så den står i frysen...


En annan va så hiskligt trött igår efter allt som varit hela veckan och efter bubbelbad,rutchkane åkning o bad...jag hade ont precis överallt igen...

 


Det döljde jag dock o drog o sålde stereon, in på lidl o köpte regn kläder till båda töserna mina...uch o fy så dyrt o jag vart fattig igen :( men nu håller dom sig torra både på dagis o hemma!!

efter det var det bara o cykla snabbt hem o ställa sig med maten, jag följde inte alls receptet utan kokade potatisen o morötterna,stekte kotletterna o gjorde en brunsås på det...sen sallad till...

jag har en svag aning om att jag inte kommer att palla bio eller besök i helgen...hela helgen kommer gå åt till att sova!!...


nepp, nu vaknade lillan...

VC

Av L M - 26 september 2012 11:08


Vi har kommit hem för 30 minuter sen...7 rör blod tog de från min ängel som var vettskrämd, hon grät o bara ville hem...

En annan som är lika rädd slängde dom känslorna åt skogen o peppade henne. Jag tog ut två bedövningsplåster igår som vi hade preparerat hennes armar med en timme innan... 

o allt gick bra! Det va nästan så jag svimmade när jag såg alla rör hon plockade fram...pink prov lämnades oxå...


  


Efter hennes tapperhet så gick vi vidare till Lidl där jag skämmde bort henne med gummiskor o hon tog dom rosa som jag ångrade att jag inte tog :) sen fick hon lite godis så sockret hamna på rätt nivå igen.

vidare därifrån hemåt o då stötte vi på en liten hund,sån där Paris Hilton har..utan matte eller husse, helt förvirrad o själv o hunden hade gjort illa sin bakre tass,och den va så rädd så den vågade sig inte fram till oss utan skuttade in i ett busskage :(

med krossat hjärta gick jag och dotra hem.


I morgon ska jag ta henne till vattenpalatset när lillan är på dagis! Hon behöver sin mamma mer än mest just nu! o jag tänker finnas där o vara där hela tiden, vad det än gäller eller är!!


Av L M - 26 september 2012 05:18


Bara regn mötte mig på balkongen imorse :(

 

 

 

Det ska säkerligen regna såhär hela dagen :( Jag brukar säga att änglarna gråter när det regnar...

dom verkar vara välldigt ledsna.

Skönt är ju dock att jag köpte mig ett par gummi skor på Lidl häromdagen,jag ångrar dock att jag inte tog rosa,som fanns istället fegade jag yr o tog ett par svarta som går med allt. Jag har grosa gummistövlar, men det är inte alltid så att det behövs dra på sig stövlar,det blir även som en bastu o ha dom på sig...

 

 

Dessa härligheter införskaffade jag mig för 80 kronor :)

 

Maten igår va okej,inget jag kommer göra igen...eftersom lillan fick kålpudding på dagis så vart det torskfilé med äpple och curry... det låter hel fel, men det va gott, men som sagt jag gör inte om det för såååå gott var det inte! :)

 

Idag blir det choritso (eller hur dset stavas) med coscos och tillbehör.

 

Ungdomen har fått sova inatt utan illamående så hon gråter...hon fick starkare grejer för magsåret utskrivet igår, idag så ska vi sätta plåster i armvecken,låta det vara en timme drygt o sen upp o lämna blod o prover,,,

Jag fattar ine att jag ska behöva tjata mig blå för o få min röst hörd inom läkarna,men jag kan säga att läkaren vi träffade igår han var helt, super bra, han jobbade inte här o jag sa till honom då att det är väll därför du är så bra. Han var finsk och han lyssnade på oss, han lyssmade på min dotter,han tog oss och vår oro på allvar,hans far hade haft alopeci även han....Nu kör vi laktosfri mjölk här ett tag,smör hittade jag inte på komet...får se om våran ica har det...hon fick en remiss,eller ah han remissade henne.

När vi väl kom hem,började jag med maten,sände ett upprört sms till hennes fader att det kanske är på tiden att han börjar ta henne,mig och doktorerna på allvar,man kan inte gå igenom livet och rycka på axlarna o tro att allt bara är tillfälligt...eller lite luft i magen..

 

Det gör mig så jävla ont att hon inte mår som hon ska må!!

Jag gör allt i min makt för att hjälpa henne.men vi har ju varannan vecka så vad gör det när allt blir raserat dom veckorna hon inte är här...det är nästan så jag vill säga till henne att inte gå dit,hon mår ju inte bra där!!

min älskade ängel,mamma finns här alltid and always!!

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ööööööööh,jag hör redan nu att bygg jobbarna är och kutar på ställningen bakom mitt fönster...vafaan klockan är inte ens 6 :O dom brukar börja kl 7....

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jag väntar med spänning på att få höra från endel fonder jag sökt...jag har sökt 9 stycken och 2 av dom kom det svar från att det bara var stipendier :) nästa vecka ska jag ringa svenska kyrkan för dom sände hem ett papper på vad dom vill ha in innan dom kan ta upp det på ett möte o se om jag kan få ett bidrag.

jag håller verkligen tummen på att vi får in lite pengar,för just nu spottar till och med råttorna på mig :(

försöker sälja iväg min stereo som bara står o samlar damm...vad ska jag med den till när jag aldrig använder den?! helt onödig pryl då jag klarar mig fint med mina data högtalare om jag nu får för mig o lyssna på musik..

---------------------------------------------------------------------------------------------------

nähä,mer java o en cigg..

God Morgon

 

 

Av L M - 25 september 2012 18:55


Dagen börjar nallkas till sen kväll och jag sitter och reflekterar över den...

Den har väl i stora hela varit som vilken skit tisdag som helst...eller...njah.

 

vi började med att glömma o ringa skolan på sjukanmälningstiden..så jag talade in på telefon svararen och försökte IGEN att få dotterns fröken att ringa mig..men utan gott resultat.. tror det är fjärde gången jag försöker få tag i henne...

 

ringde VC till jäntan o jo vi fick tid, fick ringa dagis så mini huliganen kunde va kvar där medans vi gick till läkaren,apoteket och dit...pust..

 

tycker så synd om min ungdom!! Livet är faan inte ett dugg rättvist!!

Av L M - 25 september 2012 05:08

 


Uch,Veckans mest menlösa dag...Tisdag! den finns enbart till för att dryga ut veckan... Det mesta brukar gå åt skogen på tisdagar-tyvär...

 

Det vart en tidig morgon för mig...<lillan vaknade o ville ha lällä 04:45 o då tyckte jag att det var helt menlöst för  mig o gå o lägga mig igen för att kliva upp ännu  tröttare kl 06 när lill damen väl går upp...

 

 

 

Så jag banka igång en balja kaffe istället och försöker vakna till liv...

Igår kom min middags kasse med nya härliga recept.Så idag ska det bli kålpudding och potatis :) spännande!

Förra veckans recept ska jag ge till kockerskan på dagis,dom lagar ju all mat från grunden där och använder sällan/aldrig halv fabrikat! så vad passar väl perfekt än att ge recepten vidare :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Igår kväll blev det våfflor med egengjord jordgubbsylt,hallonsylt och grädde. Jag fick mysigt besök ;) och bio har planerats inför helgen :) waowwaow,denna pojke är klara motsatsen mot dem jag har haft sk "förhållande" med ett tag hit o dit...han är så go o underbar,såååå fina ögon :)

Jag tar det så försiktigt, är rädd,rädd att bli bränd och lämnad när jag väl öppnat mitt hjärta,mitt hem o mitt liv...för vem vet,mitt/vårat liv kke inte är det han vill eller önskar..nåja, vi går sloley,sakta,sakta framåt,helt supermysigt!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Min ungdom blir hemma idag igen då hon mådde så illa så hon grät igår igen...suck, hon spyr inte, men mår fruktansvärt illa!! så idag ska jag ringa VC o boka ny tid o se vad dom säger denna gång.

 

 

 

Det är nästan så jag funderar på om det är spöken i lägenheten (det har jag gjort länge) spöken som inte "klivit över" o att ngt skett i ungdomens rum som hon mår dåligt av,eller att ngt tråkigt skett i lägenheten som vi alla mår dåligt av för sedan i försommras så har vi inte varit annat än sjuka här... Vi äter som vi ska,nyttigt o akkt sånt där dravel, vi är ute,"motionerar" etc. ändå är vi bara sjuka,min lunginflamation känns inte riktigt bra än o jag har bara två tabletter kvar på medicinen o ta,jag hostar fortfarande tills jag får kvälljningar o ögonen rinner,samt att andningsnöden finns...Jag tror helt och fullt på att det är ngt här i lägenheten som inte borde vara här...

 

 

 

Tro det eller ej så har jag lagt märke till vissa saker här hemma ex vis så står en av stolarna på ett sånt sett som om någon setat på den,men ej ställt tillbaka den, hela tiden...jag går o stoppar in stolen under bordet som den ska stå, nästa gång jag är i köket så står den på det där sättet igen. Ibland (ofta) så känner jag en kall breeze som sveper förbi mig eller i rummet jag är i...skit otäckt. Jag har hört fötter i hallen,liksom hasa mot hallmattan i långa hallen... massa sånna här oförklarliga saker...det är lite skrämmande faktiskt...men,men

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nu ska jag fortsätta att njuta av mitt kaffe tills dagen dunkar igång på riktigt..

 

Have a nice day

 

 

Av L M - 24 september 2012 07:06

 


Måndag,måndag,måndag....

Inatt vart jag väckt av lillan som ville ha lällä,men när jag var påväg in till henne så va hon redan påväg in till mig, så vi bytte raskt blöjan o så fick hon komma in till mig i min säng, hon va så kall,så kall,trots att hon har ett duntäcke och filt...Hon skakade av kyla och hela hennes kropp var kall :(

Hon somnade blixt snabbt under mitt varma täcke och sover fortfarande :)

 

Min ungdom berättade för mig att hon varit vaken kl 04 för att hon mådde så illa (hennes magsår urartar sig så) Inte har hon väckt mig utan legat och försökt somna om :( 

Idag ska jag och lilla cykla en sväng, vi ska lämna grejer jag sålt, ta ut pengar och sen bär det av mot Lidl. för ikväll ska min ungdom o jag baka negerbollar :)

På eftermiddagen kommer min middags kasse med nya härliga recept för veckan :)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgon blir det dagis för lillan :) guuuh så skönt,både för henne o mig! Hon älskar dagis och all stim o stoj som är där :)

Igår va hon på något fruktansvärt humör, hon va på allt,precis allt o ingenting!! vildare än vildast!..mycket nej bliré :) hahahaha det är härligt med liv i lägenheten!!

 

nepp,nu är alla vakna...

seeee yá

Av L M - 23 september 2012 07:24


God morgon

 

Jag ville verkligen inte kliva upp ur sängen i morse, för jag visste vad jag skulle mötas av! Kyla o kallt, det är så kallt i lägenheten så oj,oj, våra näsor är till och med kalla :(

Lakana är kalla, täckena är kalla, kläderna i skåpen är kalla ..allt är kallt!!

Det är inte så konstigt att vi aldrig blir friska eller får vara friska här.... det drar något så fruktansvärt från mitt och lillans fönster som dom bytt så gardinen lyfter, så där har kjag fått lägga plädar för att försöka få det att dra mindre!.

 

När man kliver upp och går in i vardagsrummet så kan man verkligen känna som en kall dörr man går in genom, fy faan vad det är kallt!! o inga element har vi i köket,jag kan ju bara tänka mig hur det kommer att bli om ngn vecka eller två...suck

 

 

 

Det här kan bara inte vara humant o bo o leva såhär??!! men vi har ingen annan stans att ta vägen,vi måste bo här. Skönt är att barna inte bor här mer än varannan vecka nu när det är såhär...fy faan säger jag bara..

 

Vi skulle behöva fristående element,minst två stycken, men min ekonomi tillåter inte en sådan svävande utgift! o egentligen,det är väl fastighetsbolaget som ska stå för sånt(?)! eller??

När man kommer ut i hallen så känner man riktigt hur det dragit från lillans rum och ytterdörren...det är riktigt kallt, man kan tro att jag delar sovrum med döden så kallt är mitt sovrum, jag börjar förstå varifrån min lunginflamation kom igen :/

 

Idag ska jag dra igång ugnen på högsta värme o ställa upp den så vi får lite värme, ska även skrammla fram de sista värmeljusen o tända dom ihopp om att få lite värme..

 

 

 

Annars idag så ska jag iväg till ica o handla för att sedan laga pannkaka :) choklad pannkaka :)

Nu blir det mer kaffe så man blir varm!

Av L M - 22 september 2012 11:19


Hur gör man egentöligen när man datear??

Jag har varit ensam,eller inte ensam,men iallafall ensam så länge,länge så jag har glömt bort hur man gör...hahaha...

Kanske därför jag verkar ointresserad...hmmm..men jag vet faktiskt inte längre hur man gör..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards